Gegraveerde wijnglazen

Stelt u zich eens voor: uw personeel draait een goede fles wijn open voor uw gewaardeerde gasten, die vervolgens tijdens een heerlijk avondje tafelen besluiten om nog een glaasje te nemen. En dan nog een, en nóg een… Aan het einde van de avond blijkt u voor een groep van 5 man 25 glazen te hebben geschonken, waarbij uw personeel uiteindelijk 5 flessen wijn heeft ontkurkt. Inderdaad: 5 flinke glazen de man.

Stelt u zich nu eens voor dat u gegraveerde wijnglazen van Wijnwinst met schenkmaat zou hebben gebruikt. Dat zit zo: de plek van uw logo en/of uw bedrijfsnaam op de wijnglazen van Wijnwinst, fungeert meteen als schenkmaat. Hierdoor ziet uw personeel in één oogopslag hoeveel wijn zij per glas moeten schenken om niet vijf, maar zes glazen per fles uit te kunnen schenken. Dat lijkt een klein verschil, maar dat kan u op jaarbasis een hoop winst opleveren.

Gegraveerde wijnglazen als winstkatalysator

Graag illustreren we dit met een voorbeeld uit de praktijk. Laten we zeggen dat u wekelijks 150 glazen wijn verkoopt en hiervoor 33 wijnflessen van 75cl gebruikt. Deze flessen kosten u € 5 per stuk. Met een totaal aantal van 1.716 flessen per jaar komt u op een jaarlijkse wijninkoop van € 8.580.

De bovenstaande statistieken tonen aan dat uw medewerkers gemiddeld 4,55 glazen uit één wijnfles schenken. Door uw logo te gebruiken als schenkmaat, kunt u uw rendement verhogen naar 6 glazen per fles. Uw wekelijkse gebruik wordt gereduceerd van 33 naar 25 flessen wijn, wat u op weekbasis 8 flessen bespaart. Jaarlijks is dit te vertalen naar maar liefst 416 wijnflessen, waardoor u bij de inkoopprijs van € 5 maar liefst € 2.080 bespaart.

Gegraveerde wijnglazen: een fluitje van een cent

Overstappen op de slimme gegraveerde wijnglazen van Wijnwinst is eenvoudig. Op de website kiest u uw glaswerk uit een ruime collectie van merken, series en glazen. Wanneer u de juiste aantallen heeft geselecteerd, kunt u uw eigen logo en/of bedrijfsnaam uploaden. Daarna kiest u de gewenste schenkmaat. De meeste horecaondernemers gaan voor de standaard van 125cc, waarmee u verzekerd bent van 6 glazen per fles.

Nu is het alleen nog een kwestie van de juiste kleur kiezen en het invullen van uw contactgegevens. Na verzending ontvangt u binnen 24 uur een geheel vrijblijvende offerte, waarin u alle informatie vindt over gegraveerde wijnglazen van Wijnwinst. Hierbij ontvangt u tevens een digitaal voorbeeld, zodat u alvast kunt zien of alle gegevens en geüploade informatie juist zijn. Ook het digitale voorbeeld is geheel vrijblijvend.

Graveren van glas, hoe werkt dat?

Vervolgens gaat Wijnwinst voor u aan de slag. Het graveren van glas kan op twee manieren: etsen of laseren. Eerstgenoemde methode is echter ietwat verouderd en wordt, mede door strenge regelgeving van de overheid op het gebied van veiligheid en milieu, niet meer zo vaak gehanteerd. Tegenwoordig wordt voor gegraveerde wijnglazen vaak gebruik gemaakt van de modernere lasertechniek. Dat biedt een aantal voordelen.

Ten eerste kunnen tekst en logo’s met een laser zeer zorgvuldig op het glas worden aangebracht. Logischerwijs is laseren ook een stuk milieuvriendelijker dan etsen en is de kans op schade aan het glas kleiner. Zo bent u niet alleen verzekerd van secuur werk, maar kunt u er ook van op aan dat uw gegraveerde wijnglazen Trendy en Uniek van karakter zijn.

Wijnglazen bedrukken ook een mogelijkheid

Naast graveren, biedt Wijnwinst tevens de mogelijkheid om glazen te bedrukken. De techniek hiervoor verschilt van de graveertechniek, maar het resultaat voor uw horecaonderneming is navenant. Wijnwinst bedrukt het door u gewenste glas met uw logo, dat meteen als schenkmaat fungeert. Hierdoor bent u net als met gegraveerde wijnglazen verzekerd van een hoger rendement.

Mocht u interesse hebben in zo’n maatgevend logo op uw glaswerk, dan kunt u heel eenvoudig en vrijblijvend contact opnemen met Wijnwinst. Wilt u eerst nog iets meer informatie over de werkwijze, het productieproces en het verschil tussen bedrukte en gegraveerde wijnglazen, dan kunt u deze pagina bezoeken.